Partnerzy serwisu:
Pasażer

Sześcioczłonowym Elfem KŚ z Częstochowy do Krakowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Sześcioczłonowym Elfem KŚ z Częstochowy do Krakowa
fot. Koleje Śląskie
Zbliża się inauguracja kursów Kolei Śląskich na trasie z Częstochowy do Krakowa. Pociągi ominą Katowice, zatrzymają się natomiast w Dąbrowie Górniczej i Sosnowcu na nieużytkowanych dotychczas przystankach. Przewoźnik spodziewa się najwyższej frekwencji w dni wolne.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wraz z wejściem w życie sierpniowej korekty rozkładu jazdy pociągów Koleje Śląskie uruchomią pierwsze w swojej historii kursy relacji Częstochowa – Kraków Główny. Mają one zapewnić możliwość szybkiego dojazdu z północnej części województwa śląskiego do Krakowa bez konieczności przesiadki w Katowicach. To udogodnienie szczególnie istotne w kontekście trwającej modernizacji katowickiego węzła kolejowego, która wymusza istotne ograniczenia w ruchu.

Najdłuższe składy w soboty i niedziele

Jak potwierdził Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich, od 31 sierpnia przewoźnik będzie obsługiwał trzy pary kursów na dobę. – Czwarta para pojawi się w rozkładzie w grudniu tego roku – zapowiada jednocześnie nasz rozmówca. Póki co z Częstochowy do Krakowa będzie można pojechać o 6:09, 13:12 i 18:44.

W kierunku przeciwnym pociągi wyjadą o 9:21, 16:37 i 21:01. Podróż w pełnej relacji zajmie nieco ponad 1,5 godz. i będzie na ogół nieznacznie dłuższa niż pociągiem dalekobieżnym PKP Intercity. – W dni robocze linię obsłuży jednostka 22WEd (czteroczłonowy Elf II), a w dni wolne z Krakowa do Częstochowy pojedzie 27WEb (sześcioczłonowy Elf I) – usłyszeliśmy.

Dziewięć lat przerwy w ruchu regionalnym

Nowe połączenie oznacza powrót regularnej obsługi pasażerskiej stacji Dąbrowa Górnicza Południowa i Sosnowiec-Maczki. Obie są położone na linii kolejowej nr 133. Pociągi zatrzymają się zatem w Sosnowcu przy zabytkowym dawnym dworcu granicznym pomiędzy zaborami rosyjskim i austriackim.

– Nigdy wcześniej nie obsługiwaliśmy tej relacji – stwierdza Bartłomiej Wnuk. Stosunkowo niedawno samorządy województw małopolskiego i śląskiego zlecały natomiast przewozy na trasie z Krakowa do Częstochowy ówczesnym Przewozom Regionalnym. Pociąg przyspieszony „Orlik” kursował przez Sosnowiec-Maczki do 2016 r.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolejne Impulsy 2 Kolei Śląskich na torach

Tabor i technika

Kolejne Impulsy 2 Kolei Śląskich na torach

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego 31 lipca 2025

Corail z kolejnym zamówieniem na sieć sztywną

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kolejne Impulsy 2 Kolei Śląskich na torach

Tabor i technika

Kolejne Impulsy 2 Kolei Śląskich na torach

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego 31 lipca 2025

Corail z kolejnym zamówieniem na sieć sztywną

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij